Dijagnostika kvarova

 

90% kvarova na turbokompresorima se dešava u sljedećim slučajevima:

 

  • Prisustvo stranog tijela u turbini ili kompresoru
  • Prljavština u ulju
  • Nedovoljan pritisak ulja za podmazivanje (uljna pumpa / filter ulja)
  • Visoka temparatura izduvnih gasova (sistem paljenja / sistem ubrizgavanja)

 

Greške se izbegavaju redovnim održavanjem motora.

 

 

 


Prije nego što pristupite demontaži turbokompresora sa motora treba obratiti pažnju na sljedeće moguće uzroke:

 

Crni dim na auspuhu motora?

 

  • Ventil rasterećenja turbine neispravan
  • Ventil rasterećenja turbine zaglavljen
  • Oštećeno kompresorsko ili turbinsko kolo
  • Kućište turbine oštećeno – pukotina
  • Instalacija za odvod vazduha probušena
  • Zaprljan / prigušen filter vazduha
  • Zaprljan interkuler
  • Probušen interkuler
  • Neispravan sistem za napajanje gorivom
  • Neispravna motorna kočnica
  • Pukla ili nedovoljno pritegnuta izduvna grana
  • Poremećeno paljenje
  • Ventili, karike, cilindri motora oštećeni
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usljed pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila

 

 

 


Plavi dim na auspuhu motora?

 


  • Turbokompresor neispravaz
  • Odušak motora prigušen ili začepljen
  • Prljav ili prigušen filter vazduha
  • Previše ulja u karteru motora
  • Priguseno, previjeno ili začepljeno crijevo ili cijev za odvođenje ulja iz turbokompresora prema karteru motora
  • Ventili, karike, cilindri motora oštećeni
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usljed pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila
  • Pritisak turbine prevelik?
  • Ventil turbine zaglavljen ili neispravan
  • Varijabilna geometrija turbine zaglavljena
  • Neispravan elektromagnetni ventil
  • Vakuumska instalacija neispravna

 

 

 


Oštećeno turbinsko i kompresorsko kolo?

 


  • Strano tijelo sa filtera vazduha
  • Usisna instalacija probušena
  • Strano tijelo sa motora
  • Napuklo kućište turbine, ispucala izduvna grana
  • Motor troši ulje
  • Turbokompresor neispravan
  • Odušak motora prigušen ili začepljen
  • Prljav ili prigušen filter vazduha
  • Ventili, karike, cilindri motora oštećeni
  • Prigušeno, previjeno ili začepljeno crijevo ili cijev za odvođenje ulja iz turbokompresora prema karteru motora
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usled pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila

 

 

 


Gubitak snage motora - pritisak nizak?

 

  • Neispravan turbokompresor
  • Ventil rasterećenja turbine neispravan
  • Ventil rasterećenja turbine zaglavljen
  • Oštećeno kompresorsko ili turbinsko kolo turbokompresora
  • Probušen interkuler
  • Neispravan sistem za napajanje gorivom
  • Prljav ili prigušen filter za vazduh
  • Prigušeno crijevo za dovod vazduha u turbokompresor
  • Propustanje vazduha na vodu od turbine do usisne grane motora
  • Neispravna motorna kočnica
  • Pukla ili nedovoljno stegnuta izduvna ili usisna grana
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usljed pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila

 

 

 


Ulje curi na kompresorskoj strani?

 


  • Turbokompresor neispravan
  • Prljav ili prigušen filter za vazduh
  • Priguseno, previjeno ili začepljeno crijevo ili cijev za odvođenje ulja iz turbokompresora prema karteru motora
  • Odušak motora (separator/iberlauf) prigušen ili začepljen
  • Propustanje na zaptivačima vođica ventila
  • Previše ulja u karteru motora
  • Prekomjeran rad motora na leru
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usljed pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila
  • Ventili, karike, cilindri motora oštećeni
  • Ulje curi na turbinskoj strani?
  • Turbokompresor neispravan
  • Prljav ili prigušen filter za vazduh
  • Prigušeno, previjeno ili začepljeno crijevo ili cijev za odvođenje ulja iz turbokompresora prema karteru motora
  • Odušak motora (separator / iberlauf) prigušen ili začepljen
  • Propustanje na zaptivačima vođica ventila
  • Previše ulja u karteru motora
  • Prekomjeran rad motora na leru
  • Loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru
  • Pojava karter gasa usljed pohabanih klipova, karika hilzni, gumica i ventila
  • Ventili, karike, cilindri motora oštećeni

 

 

 


Turbokompresor bučan?

 

  • Neispravan turbokompresor
  • Debalans rotora turbokompresora
  • Oštećene lopatice rotora turbokompresora
  • Nedovoljno stegnuta izduvna grana motora
  • Nedovoljno stegnuta usisna grana motora
  • Nedovoljno stegnuti spojevi cijevi EGR ventila i izduvne grane.
  • Probušena vazdušna instalacija