Profesionalno čišćenje diesel partikularnih filtera (DPF-FAP) i SCR katalizatora

 

 

Posjedujemo najnoviju opremu za pranje i čišćenje partikularnih filtera putničkog i teretnog programa:

 

  • Minimalno vrijeme čišćenja – od 30 do 120minuta
  • Bez sječenja i varenja – bez problema sa ponovnom ugradnjom i curenjem gasova
  • 100% bezbjedna metoda čišćenja Vašeg filtera
  • Fabrički parametri nakon čišćenja
  • Test zaprljanosti prije čišćenja i test čistoće nakon pranja sa štampom rezultata
  • Sertifikovan metod čišćenja

 

Oprema radi na principu pulsnih talasa u kombinaciji vode i hemije pod pritiskom. 100% ekološki prihvatljivo čišćenje. Čišćenje na našoj opremi je efikasnije od svih drugih hemijskih postupaka poslije  kojih se zaprljanost vraća vrlo brzo. Vaš filter se ne sječe kako bi se oprao što eliminiše mogućnost greške prilikom varenja odnosno ne može se javiti problem kod ponovne ugradnje filtera na vozilo kao i problem curenja gasova na zavarenim spojevima.

 

 

 

Nestručno gašenje DPF-a može izazvati sljedeće posljedice:

 

  • Kvar turbokompresora
  • Turbo rupu – kašnjenje snage motora na manjim obrtajima
  • Smanjenje snage motora
  • Visoku temperaturu izduvnih gasova
  • Povećanje toksičnosti gasova
  • Smanjenje dugotrajnosti motora

 

KORACI U PROCESU čišćenja vašeg DPF-a:
 

  • Vizuelna inspekcija i snimanje unutrašnjosti filtera
  • Test zaprljanosti sa štampom rezultata
  • Čišćenje DPF-a
  • Sušenje
  • Test čistoće filtera sa štampom rezultata
  • Pakovanje i otprema    

 

Većina vlasnika dizel motora će u nekom trenutku čuti za oznake DPF ili FAP.

 

To su oznake za Dizel Partikularni Filter odnosno dio izduvnog sistema koji prikuplja čestice čađi iz motora.


Kada se zaguši  često nije moguće jeftino ga zamijeniti sa drugim.

 

Kada Vam je rečeno da je Vaš DPF zaprljan ili blokiran pitanja koja Vas najviše interesuju su:  Šta je prouzrokovalo blokiranje DPF-a? Kako je blokiran DPF?


Oba pitanja su jednostavna i veoma važna. U većini slučajeva prvo je potrebno zamijeniti novim ili očistiti stari DPF kako bi se moglo nastaviti sa istragom šta je razlog zaprljanosti DPF-a.
 
Bez prave dijagnoze šta je prouzrokovalo zaprljanost čišćenje ili zamjena novim bi samo bilo kratkotrajno rešenje.

 

Kako je blokiran DPF?

Ako je djelimično blokiran deblokada se može pokrenuti preko dijagnostike. Taj postupak se naziva regeneracija. Ako je DPF zaprljan više od 70% neće biti moguće pokrenuti regeneraciju tako da je remont DPF-a ili zamjena sa novim jedino moguće rješenje. Turbo Servis posjeduje opremu za profesionalno čišćenje svih tipova DPF filtera putničkog i teretnog programa.

 

Koje su Vaše opcije kada imate problem sa DPF-om?

 

  • Dijagnostički test kako bi se potvrdilo da je DPF blokiran.
  • Potrebno je provjeriti da li postoji update softvera Vašeg motora. Nove verzije softvera mogu spriječiti probleme sa čestom zaprljanosti DPF-a
  • Zamjena DPF-a sa novim je najbolja opcija ali je prosječna cena DPF-a preko 1000eur plus demontaža i montaža na vozilu.
  • Zamjena DPF-a sa nekom od dostupnih kopija po prosječnoj ceni od 300eur (nije preporučljivo jer je efikasnost i dugotrajnost takvih DPF-ova jako mala)
  • Poslati DPF u naš servis kako bi se uradilo profesionalno čišćenje uz sertifikat o zaprljanosti prije i poslije pranja.

 

U svakom slučaju nas možete pozvati kako bi se informisali o mogućnostima i posavjetovati o čišćenju Vašeg DPF-a.

Šta je DPF/FAP i čemu služi?

  

DPF je oznaka za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filteru čestica čađi koja je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada ga dosta proizvođača na svojim vozilima imaju i godinama ranije. Obavezan je na motorima kako bi se ispunile Euro 4,5 i 6 norme i smanjila emisija štetnih gasova.
 
Osnovna funkcija DPFa je da prikuplja kancerogene čestice čađi kako ne bi slobodno završile u atmosferi. Da bi dobro radio kao i svakom filteru potrebno je čišćenje kako ne bi došlo do gušenja motora. U slučaju DPFa proces samočišćenja se naziva regeneracija. Prilikom regeneracije motor propušta dodatnu količinu goriva što izaziva visoku temperaturu koja sagorjeva nakupljenu čađ i pretvara je u malu količinu pepela koja se ispušta u okolinu.
 
DPF se sastoji od keramičkog saća napravljenog od silicijum karbida koje posjeduje komore koje služe za prikupljanje čađi. Zidovi saća su  propusni za gasove tako da zadržavaju na sebi štetnu čađ a očišćeni gasovi se ispuštaju u atmosferu.
 
U praksi postoje dvije vrste regeneracije, aktivna i pasivna.
 
Pasivna se odvija na samom automobilu kada se temperatura podigne dovoljni nivo da čestice čađi počnu same goriti.
 
Kod aktivne regeneracije računar motora ECU preuzima kontrolu nad procesom regeneracije. On djeluje kada količina čađi u DPFu pređe određenu granicu i pokreće ubrizgavanje goriva kako bi se povećala temperatura u izduvnom sistemu koja će sagorjeti nagomilanu čađ u filteru. Za ovaj vid regeneracije su potrebni i dodatni uslovi kao što su duža vožnja na konstantnom gasu itd. Ukoliko je vožnja na režimu stani – kreni proces će se zaustaviti i na istrument tabli će se upaliti lampica koja označava da je DPF zaprljan.
 
Ukoliko se dugo ignoriše upozorenje da je DPF zaprljan ili ako postoji dodatni problem na motoru može doći do prevelike zaprljanosti DPFa koji je nemoguće očistiti aktivnom ili pasivnom regeneracijom. U ovim slučajevima je neophodno DPF zameniti novim što u prosjeku košta 1000eur ili ga servisirati u našem servisu na uređaju koji pouzdano i bezbjedno može vaš DPF vratiti u fabričko stanje.
 
Svi DPF filteri su napravljeni da traju koliko i motor ali uz odgovarajuće održavanje odnosno uz pravilno održavanje ostalih komponenti motora kao i redovnu regeneraciju.
 

 

 

 

Da li trajno odstraniti DPF filter?

 

  • Uskoro se očekuje primjena novog zakona o zaštiti životne sredine koji onemogućava registraciju vozila sa uklonjenim DPF-om.

  • Čišćenje Diesel Partikularnog Filtera predstavlja manji trošak od uklanjanja filtera I softverskog gašenja.

  • Vozila bez DPF filtera zagađuju okolinu u kojoj se nalaze

  • Na samom DPF-u i oko njega se nalazi mnoštvo sondi koje se posle fizičkog uklanjanja potrebno softverski ugasiti da ne čitaju podatke. Iako postoji mnogo firmi koje se bave gašenjem partikularnog filtera veoma je mali broj firmi koji ovaj posao može uraditi kvalitetno i bez posljedica po motor.

  • Bez DPF filtera Vaše vozilo gubi Euro normu i nije ga moguće voziti u većini Evropskih zemalja    

 

TURBO SERVIS UŽICE / CENTRALA

Adresa:
Miloša Obrenovića bb, 31000 Užice, Srbija
Telefon:  +381 31 562 333
Fax:  +381   31 562 233
E-mail: office@turboservis.rs

 

 

 

Pored centrale možete nas kontakirati u nekom od naših predstavništava u Beogradu, Baljaluci i Podgorici. 

Pogledajte adrese i kontakt informacije na stranici:
KONTKAT i LOKACIJE

Kontakt forma
 

* obavezna polja

  • * obavezna polja